onsdag 29 februari 2012

Hundpromenad

Aktiviteten för dagen var hundpromenad - på arbetstid! Då jag tyvärr inte har någon hund själv tar jag alla tillfällen jag kan få att umgås med andras hundar. Idag blev det en två timmars skön promenad tillsammans med 10 hundar (jag hade även sällskap av 8 barn och 3 vuxna).

Efter dagens hundpromenad kan jag notera att en 5 kilometers promenad med barn i åldrarna 10-12 år tar lite drygt 1 1/2 timme. Jag har även noterat att en 2 kilometers promenad med barn i en ålder av 6 år tar nästan 1 timme (detta efter att ha promenerat hem från skolan tillsammans med Sonen och hans kompis). Den slutsats jag drar av detta är att den dag jag ska promenera med Sonen till skolan på morgonen måste vi lämna hemmet senast 07,20 för att komma i tid (skolan börjar 08,20). Just nu är jag ganska nöjd över att sparkföret är så pass bra som det är.


Kram, kram

3 kommentarer:

  1. Om han inte har någon kompis med sig går det no snabbare :)

    Svärmor

    SvaraRadera
  2. ...och du har inte räknat med skillnaden i lutning!

    SvaraRadera
  3. Det har ni nog rätt i båda två! Det kanske räcker om vi går 07.30 ;-) Med nuvarande väder kan det nog bli nödvändigt redan direkt efter sportlovet...

    SvaraRadera