söndag 5 februari 2012

Energikrävande

Kölden fortsätter hålla sitt grepp över vår del av vårt avlånga land, men nu börjar det bli mer normal kyla ("bara" 20 minusgrader). Så här vackert var det efter vägen när jag var på väg hem till mamma idag:


De som känner mig väl kan nog skriva under på att jag är en person som är ganska krävande när det gäller energiintag (bland annat ;-)), och då speciellt när jag ska träna. Trots att vi idag blev bjudna på lunch/middag hemma hos mammsen verkar jag ha slarvat med maten idag. När vi kom hem hoppade jag upp på trainern för att underhålla smärtan jag fick i sittknölarna efter gårdagens pass. Det slutade med att kroppen skrek NEJ! och jag kände mig helt utmattad. Fastän det tog emot var det bara att avsluta innan jag hade cyklat den förutbestämda tiden. Skakig i benen och lätt illamående var det bara att börja fylla på med energi igen. Suck!

Här följer en uppräkning av dagens matintag (innan 17,30), som bevisligen är för lite. En portion fiberhavregrynsgröt, en husmans med ett kokt ägg på, en morotsmacka med ost, en våffla med grädde och sylt, två bitar skaldjurspaj, råkostsallad, en saffransbulle, en mandarin, en banan, två pannkakor med extra mycket ägg i, en hårdsmörgås. I mina öron låter det faktiskt som ganska mycket mat.

Något som fascinerar mig är hur en del människor kan kliva upp efter en hel natts sömn och bege sig ut på en löpartur. Vart kommer deras energi ifrån? Den morgon jag skulle försöka mig på något sådant skulle nog bli min sista...

Okej, slutgnällt för denna gång. I morgon ska jag se till att äta bättre!


Kram, kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar