torsdag 23 februari 2012

Vallaproblem

Efter den gångna veckans fyra turer i längdåkningsspåren kan jag bara konstatera att det är väldigt svårt att valla rätt - inte för att jag trodde något annat, jag har bara fått det bevisat...

Om ni frågar mig så tycker jag faktiskt att jag är jätteduktig på att valla. Jag känner mig väldigt proffsig när jag står där med mitt (eller Sambons) vallajärn, mina vallaburkar och alla andra vallningstillbehör. Notera nu att detta är min subjektiva känsla. I verkligheten är jag så långt ifrån proffsig man kan komma inom detta område.

Som sagt, själva vallningen tycker jag går jättebra. Problemet är att jag hittills alltid har lyckats välja fel valla. Två gånger pga. att jag vallat dagen innan jag ska åka och förlitat mig på temperaturuppgifter från klart.se och och yr.no, som i efterhand visat sig vara fel. Idag vågade jag inte konsultera dessa icke tillförlitliga vädersajter, så jag tittade istället på min termometer och vallade efter den precis innan jag gav mig iväg. Det visade sig att detta inte var mycket bättre. Termometern visade tyvärr -2 grader när det i själva verket var -9 grader. Det kanske är dags att investera i en ny termometer!?

Trots detta vallningsmissöde gick det över förväntan i spåret och jag kom hem glad i sinnet, men lite kall om rumpa och lår.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar