måndag 13 februari 2012

Inflammation?

Sista veckan har jag haft en svag känsla av smärta i min ena fotknöl (vid stortån). Jag har valt att ignorera denna diffusa smärta. Tyvärr har smärtan valt att tillta och är nu mer eller mindre konstant. Dessutom har knölen blivit svullen. Under kvällens långsamma löpartur kände jag för första gången av smärtan även under tiden som jag sprang. 

Då jag är allergisk mot ipren och inte riktigt törs prova någon annan antiinflammatorisk tablett känns det lite svårt att självmedicinera för eventuell inflammation. Jag har aldrig vågat prova smärtstillande gel så jag vet inte om jag tål sådan heller, men alldeles nyss stal jag lite av Sambons Voltarengel och smorde in fotknölen. Nu sitter jag i soffan och väntar med fasa på att de allergiska reaktionerna (kaskadkräkningar och fruktansvärda magsmärtor) ska komma över mig. Jag håller dock tummarna att jag slipper...


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Men fy! Det lät inte kul :( Hoppas gelen hjälper!!

    Svärmor

    SvaraRadera