tisdag 21 februari 2012

Höghastighetssport

Efter helgens snöstorm har de nu hunnit få ordning på skidspåren. Jag och Bästa vännen var ikväll ute på en riktigt härlig runda. Vi harvade oss runt i 7,5 km, och jag föll inte en enda gång! Mitt sällskap lyckades däremot falla på nästan exakt samma ställe som jag föll på i söndags...

Jag är faktiskt ganska fascinerad av hur fort det faktiskt går i längdspåren, och att jag lyckas hålla mig på benen i dessa farter. På platten går det kanske inte så fort för mig, eftersom jag varken har teknik eller särskilt stor erfarenhet av längdskidåkning, men i utförsbackarna går det undan! Idag kom jag upp i en hastighet av 37,5 km/h som snabbast. Det enda jag tänkte på i den farten var: "Faller jag nu så slår jag ihjäl mig!", men idag slapp jag alltså falla och slå ihjäl mig - tur!


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Ja jag hoppas verkligen att du inte ramlar och slår ihjäl dig :)

    Svärmor

    SvaraRadera