lördag 18 februari 2012

Skidlöpning - på riktigt!

Efter gårdagens sjukhusbesök med Gumman passade jag på att besöka en sportaffär för att inhandla ett par löparskidor. Trots att säsongen ganska snart är slut ville jag inte vänta tills nästa vinter.

Jag har väl inte stått på ett par löparskidor sedan högstadiet, när man blev uttvingad i spåren på idrottslektionerna. Längdskidåkning har aldrig varit någon av mina starka sidor, ej heller någon favoritsysselsättning. Det låg väl ungefär på samma nivå som löpning... Eftersom jag kunde ändra åsikt gällande löpningen så tänkte jag att detsamma kunde gälla längdskidåkningen.

Fredagskvällen gick i vallningens tecken. Sambon tyckte nog att jag var lite tråkig när jag stod med vallaburkar, vallajärn, vax och sickel och tittade på Gunde Svan på Youtube (han är en riktigt duktig pedagog den där Gunde!). Trots att jag var helt grön när det gäller vallning lyckades jag få dit både glidvalla och fästvalla på skidorna.

Idag på förmiddagen begav jag mig tillsammans med Sonen till längdspåren för att provåka mitt nyinköp. Det gick faktiskt över förväntan. Jag föll inte en enda gång (även om det var nära...). Vallningen hade säkert kunnat vara lite bättre, men det var inte katastrof.


Visst är de snygga!?


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar