söndag 26 februari 2012

Rent och snyggt!

Denna vackra vinterhelg har mestadels gått i städandets och tvättandets tecken i mitt hem, men däremellan har jag i alla fall hunnit med lite träning.

Igår förmiddag tog jag med mig Sonen och en av Bästa vännens söner till skidspåret. Vi åkte 2 km tillsammans och hade det riktigt mysigt. Sonen blev riktigt stolt när han för första gången klarade "den långa, farliga backen" utan att ramla. Träning ger färdighet!

På kvällen hämtade jag upp Bästa vännen vid bussen efter att hon jobbat hela dagen. I bilen hade jag bådas våra skidor. Sedan begav vi oss till ett skidspår i en annan del av kommunen - allt för att få lite omväxling. Vi åkte uppför ett berg, och nerför ett berg. När vi befann oss där längst uppe på berget fick vi se en riktigt fin solnedgång över ett vintervitt landskap. Riktigt vackert!

Eftersom min fot fortfarande inte mår riktigt bra, den är egentligen inte bättre alls, så ligger jag lite lågt med löpningen för tillfället. Skidåkningen går helt ok, bara jag inte försöker skejta för då trycker det på den onda knölen. Ikväll försökte jag mig på lite cykling på Sambons trainer och det gick också helt ok, men jag skulle inte klara av att ha något större motstånd för smärtan känns ändå av lite när jag trampar. Trist...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar