söndag 19 februari 2012

Premiärvurpa

Efter gårdagens och nattens snöstorm bestämde jag och Bästa vännen oss för att vi skulle trotsa vädergudarna och ge oss ut på en tur med löparskidorna.

Vi blev inte direkt förvånade när det visade sig att de ännu inte hade hunnit köra upp spåren, men de höll som bäst på med att köra runt med skoter för att platta till snön. Vi bestämde oss för att åka några varv i lugnt tempo i skoterspåren i alla fall. Den sträcka som jag i lördags åkte på drygt 16 minuter tog idag 24 minuter (det förklarar ungefär vilken skillnad det var i spårkvalité).

Idag lyckades jag också med bedriften att göra min första vurpa. Den skedde inte som förväntat i en utförsbacke, utan jag föll pladask i en kurva på plattmark när skidorna på något sätt fastnade i varsitt skoterspår. Helt plötsligt befann jag mig bara liggandes i spåret (skrattande)... Det lär nog inte vara den sista vurpan i vinter. Förhoppningsvis kan jag skratta även efter de kommande.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar