lördag 4 februari 2012

Cykelträning

Då termometern i morse visade på -32(!) grader kom Sambon med den briljanta idén att jag kunde cykla på hans trainer eftersom jag bevisligen inte kunde springa idag heller.

Så - efter att Sambon hade värmt upp cykeln och cykelrummet på sitt 2-timmars träningspass (...och lämnat efter sig en härlig doft av svett) så var det alltså min tur att hoppa upp på cykeln. Jag krängde på mig ett par gamla avlagda cykelbyxor i storlek XL (drar normalt S) och satte mig sedan tillrätta på den lite för stora cykeln.

Några reflektioner efter dagens träningspass:
  • Man får väldigt ont i rumpan av att cykla.
  • Det är mycket svårare att få upp pulsen när man cyklar än när man springer.
  • Tiden går VÄLDIGT långsamt när man cyklar och står still.
  • Jag är glad att cykeln faktiskt stod still, för jag hade stora problem att nå bromsar/växlar.
  • Någon annans gamla avlagda träningsbyxor luktar någon annans gamla avlagda svett.
Hur som helst är jag väldigt nöjd att jag har fått mig ett träningspass denna iskalla lördag!


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Förstår att det känns skönt! Jag håller på att bli vansinnig efter att ha varit inne och i stort sett växlat mellan att ligga och sitta en vecka! Väck kyla!!
    Svärmor

    SvaraRadera