torsdag 1 mars 2012

Skidlek

Från snö och vinterkyla till slask och plusgrader - och fort gick det! Blev det vår bara för att blev mars?

Trots dagens takdropp och traktorernas idoga arbete med att skrapa fram asfalt så är det ändå snö och vinter i skidspåren. Ikväll begav jag mig tillsammans med Sonen, Bästa vännen och hennes son till Skidlek. Det var en riktigt trevlig tillställning där barn i olika åldrar fick åka i spåren, åka i backar med små knixar, släppa bollar i hinkar i slutet av en backe och åka små banor där man skulle runda koner och åka under bågar. Alla de här övningarna var också väldigt nyttiga för vissa mammor (läs; mig).

När barnen hade åkt färdigt blev Sonen hemskjutsad av sällskapet så att jag kunde stanna kvar i spåret och åka en sväng för mig själv. Det var riktigt skönt i luften och jag njöt verkligen av att få vara ute i skogen och röra på mig. Däremot var inte själva skidåkningen speciellt njutbar. Kombinationen dåligt glid, dåligt fäste, trasig truga och tappad pigg på staven var inte direkt optimal. Trots detta kom jag hem nöjd och glad över att i alla fall ha fått ett ordentligt träningspass.

I morgon blir det besök hos ortopedtekniker med min onda fot. Hoppas att hon har någon magisk lösning för min onda fot. Jag vill gärna kunna börja springa igen!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar