fredag 9 mars 2012

Sportlov = Sjuklov

Som SPORTlov sett har den gångna veckans lov varit ganska misslyckat. Jag har tyvärr inte sportat en enda gång på hela veckan. Detta på grund av en mycket envis förkylning som slog till lagom till ledigheten. Intentionen till aktivitet har funnits där de senaste dagarna, men tyvärr inte orken.

Sambon har skaffat en app till sin telefon som tar pulsen genom fingret. Detta är en kvällsaktivitet som vi brukar roa oss med (konstigt - jag vet, men vi är lite konstiga...). Då jag häromkvällen hade en vilopuls på 43 blev jag friskförklarad av Sambon. Trots detta kände jag mig orkeslös och lätt febrig nästa dag, alltså ingen träning.

Då jag efter dagens städpass med dammsugning och torkning av golv fick svettningar och ansträngd andning fick jag sluta bort eventuell skidåkning även idag (eller också får jag se dagens städpass som dagens träningspass).

Jag har i alla fall fått vila ordentligt och spendera tid med min familj under lovet vilket jag är väldigt glad över, men det hade ju varit trevligt att få vara ute i solen och träna i dagsljus för ovanlighetens skull... Men, men, nu dröjer det inte länge till så får man träna i dagsljus även på kvällen!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar