lördag 24 mars 2012

Svaga benmuskler

Gårdagen spenderade jag i Storstan tillsammans med Bästa vännen. Målet med dagen var att räta ut några frågetecken beträffande storlek på cykel till henne och eventuellt också hitta en cykel. Dagen blev lyckad och det slutade med att även hon beställde en Canyon. Detta betyder att när alla vägar har tinat fram och det är dags för cykelsäsongen att börja är vi båda redo att ge oss ut. Längtar!!

Idag har jag roat mig med att leta fram ett träningsprogram som ska vara bra vid löparknä. När jag sedan gav mig på övningarna visade det sig att de var jobbigare än jag trodde. Man kan väl säga att jag fick bevis för att vissa muskelgrupper som ska motverka löparknä kanske är lite för underutvecklade.... De närmsta veckorna får jag väl roa mig med att försöka stärka upp dessa muskler och stretcha, stretcha och stretcha. Då har jag ju något att göra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar