lördag 31 mars 2012

Promenadlöpning

Idag lyser solen från en klarblå himmel och det bara spritter i löparbenen. Efter att ha vilat helt från löpningen och gjort mitt träningsprogram för knät varje dag i en vecka så tänkte (ville, hoppades, tyckte) jag att jag nu borde ha fått så starka muskler och så mycket löparvila att jag kan springa lite igen.

Jag har faktiskt lärt mig något av tidigare misstag (!) och tog det riktigt lugnt. Jag varvade rask promenad med löpning i 5 km. 1km gång+1km löpning+1km gång+1km löpning+0,5km gång+0,5km löpning. Det gick faktiskt riktigt bra, jag tror inte att jag kände något alls i knät. Däremot kändes inte löparformen något vidare... Jag får väl hoppas att det inte dröjer alltför länge innan flåset återvänder. Det bästa av allt var att jag inte kände av foten överhuvudtaget!


Kram, kram

1 kommentar:

  1. Positivt. Ingen smärta varken i knä eller i fot var mycket lovande. Nu är du säkert snart i gång för fullt. .... och snart kommer cykeln

    SvaraRadera