tisdag 13 mars 2012

För liten rumpa?

Eftersom jag inte kan springa p.g.a ond fot och inte kan åka skidor p.g.a is, så hoppade jag efter dagens middag upp på Sambons trainer iförd XL-byxorna. Jag börjar dock misströsta lite gällande cykling som träningsform. Efter 20 minuters cyklande får jag varje gång så otroligt ont i rumpan att jag nästan inte står ut. Jag känner mig som en fakir som istället för att gå på glödande kol har satt mig ner på den... Eftersom jag har så stora cykelbyxor (vilket medför en relativt stor "buntning") tycker jag att det borde vara hyfsat mjukt och skönt att sitta på den minimala sadeln. Tänk bara när jag får mina egna cykelbyxor i XS (med en minimal "buntning" jämförelsevis), det kommer ju aldrig att gå! Sambon hävdar dock att smärtan försvinner om man bara cyklar lite oftare. Vi får väl se om jag har gett upp innan dess.

Just nu längtar jag bara tills det blir fredag så att jag får hämta mina nya formgjutna sulor. På lördag blir det löpning för hela slanten!!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar