lördag 28 juli 2012

Sol, vind och Vitargo


Dagens långcykling tillsammans med Bästa vännen och Svägerskan bjöd på solsken och motvind. Vi startade tidigt och cyklade 4,5 mil innan vi gjorde ett stopp för fika vid älven.

Jag har lärt mig av andra bloggare att man "ska" lägga upp bilder på fikat när man cyklar...
Rabarberpaj med vaniljsås, kaffe och Festis smakade gott i solskenet :-)

Efter fikat var det dags att vända hem igen. Motvinden mötte oss direkt och verkade komma från ingenstans. Den kändes absolut inte som medvind på ditvägen. Det var tur att vi var tre personer som kunde turas om att ta vinden, jag är verkligen glad att jag inte var ensam.

När vi kom hem passade vi på att prova på målgångsbacken till nästa helgs cykeltävling, mest för att se om vi skulle klara av den efter 9 mil på cykel. Vi tog oss upp alla tre, så förhoppningsvis betyder det att vi klarar av den även efer 12 mil (Svägerskan vet vi klarar av det eftersom hon var med i tävlingen redan i fjol - hon tar den på rutin).

Totalt blev det 9,9 mils cykling idag, och det känns i benen. Kvällen spenderas gladeligen i tv-soffan tittandes på andra duktiga atleter.


Kram, kram


4 kommentarer:

  1. Japp - exakt så ska man göra :)

    Vitargo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, istället för vatten...

      Provade att dricka det för första gången idag, inför tävlingen på lördag, för att se om magen klarade av det. Det höll på att sluta illa eftersom jag tog en påse från din bror som han tydligen behövde till sin tävling i morgon. Det blev en tur till staden för mig efter dagens cykling. Vi har nu 10 påsar Vitargo hemma.

      Radera
  2. :-)

    Hur gick det med magen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bara bra!

      2 av de 10 inhandlade påsarna är till mig, så jag behöver inte hamna i onåd på lördag ;-)

      Radera