söndag 22 juli 2012

Semestertävling 2

Då det anordnades löpartävlingar på vår semesterort idag kunde jag till slut inte motstå frestelsen, utan anmälde mig (i sista stund) till att springa 10 km loppet. Sonen ville också vara med och springa, så honom anmälde jag till 500 m loppet.

Jag kan inte direkt påstå att benen kändes pigga efter cyklingen i fredags, men löpningen gick över förväntan iaf. Klockan visade på 48,32, men den sa också att jag "bara" hade sprungit 9,5 km... Hur som helst var det riktigt roligt att vara med!

Ännu roligare var att Sonen - på eget initiativ - ville vara med och tävla. Han har inte visat något intresse för att vara med vid löpartävlingar tidigare, så det var bara att passa på när han själv hade kommit med idén. Det var egentligen tack vare honom som jag fick vara med idag, för igår kväll bestämde jag att jag inte skulle starta. När han i morse sa att han ville springa tänkte jag att jag lika gärna kunde springa när vi ändå var tvungna att vänta på de kortare loppen som var sist på dagen. Sonen var riktigt duktig och sprang hela vägen. När han kom till målfållan glömde han dock bort att han hade bestämt sig för att spurta på upploppet eftersom han ville hitta mamma bland publiken för att göra "high five" - Sötnos!

Dagen avslutades sedan med att jag själv körde ut husvagnsekipaget från campingen och sedan de 20 milen hem - duktig är jag! Detta eftersom Sambon bestämde sig för att cykla hem - duktig är han! Han startade 10.15 och jag startade 15.00 och vi var hemma ganska exakt samtidigt (han hade dock cyklat några mil längre för att slippa de allra största vägarna).


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar