torsdag 5 juli 2012

Morgonpigg

I morse klev jag upp i ottan (06.45) för att äta frukost och sedan träffa Bästa vännen för en långcykling med avfärd hemifrån 08.00. Sonen, som vaknade en halvtimme efter mig, tyckte att jag var uppe väldigt tidigt. Jag har väl inte stigit upp ur sängen före honom de senaste tre veckorna...

Under förmiddagen avverkade jag och Bästa vännen dryga 7 mil på cykel. Efter 4,5 av dem stannade vi till hos mammsingen där vi fick oss varsin kopp kaffe och en smörgås i solen. När vi sedan hade trampat oss hem igen var det bara för mig att byta om till målarkläderna och greppa målarpenseln. Armarna, och då framförallt händerna, börjar kännas ganska möra vid det här laget.

Idag är mina energikakor provätna, och de var verkligen jättegoda! Jag är lite känslig när det gäller sötsaker och får ofta halsbränna. Sambons energikakor ger mig tex. halsbränna på en gång, men de här godingarna verkar funka perfekt. Vilken lycka, då slipper jag slänga dem!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar