söndag 29 juli 2012

Katten i vatten

I kväll var det dags att sätta sig i skolbänken igen - eller rättare sagt lägga sig i bassängen. Den 5 dagar långa simskola där det är tänkt att jag ska lära mig att crawla har nu inletts.

Den dryga timmen i (utomhus)bassängen var, ganska oväntat, riktigt rolig! Detta trots att jag troligtvis har svalt mer bassängvatten än jag gjort sammanlagt i hela mitt liv, fått ett oräkneligt antal kallsupar och frös så mycket att det var helt omöjligt att kontrollera mina kroppsrörelser när jag stod stilla för att lyssna på simläraren.

Förutom olika övningar där vi fick träna på andning och arm- och bentag i crawl så fick vi också träna på att förbättra vår bröstsim, vilket var jättebra! Det är helt otroligt hur mycket jobbigare det blir att simma när man gör som man "ska". Jag är väldigt glad över att jag köpte ett par simglasögon när jag var till Staden igår, för utan dem vet jag inte alls hur dagens bravader i bassängen hade gått (eftersom jag spenderat mer tid med huvudet under vattenytan än över).

I morgon ska vi få prova på ännu ett simsätt, nämligen fjäril. Det skulle tydligen hjälpa oss att bli ännu bättre på bröstsim. Om det verkligen stämmer återstår att se...


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Coolt!

    Jag är faktiskt rätt avundsjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför är du inte med? Det är inte för sent ännu, det är 4 ggr kvar o det finns fler som inte är med alla gånger :-)

      Radera