måndag 16 juli 2012

Semesterkaos

Årets husvagnssemester höll på att bli väldigt kort. Efter ca 6 mil smällde det till och sedan var vi utan ena sidorutan bak. Den hade helt plötsligt försvunnit ner i dörren... Bilkunnig som jag är ringde jag genast till världens bästa TSö (mammas man), som passande nog hade en bilmekanikerkompis 100 m från den plats där vi stannat.

Räddaren kom med sin verktygslåda, skruvade isär dörren och styrde upp den försvunna rutan. Sedan tejpade vi noggrant fast densamma (rutan - inte räddaren). 45 minuter senare var vi tillbaka på vägen söderut. Ibland ska man ha tur i oturen!

Jag är verkligen nöjd över att jag omsorgsfullt tvättade bilen igår, så att den skulle vara fin på semestern. Den blev ju så snygg nu när den har en fasttejpad bakruta!

Nu är husvagnen iaf på plats och förtältet uppe. Vi har till och med hunnit med en kaffebjudning i Bästa vännens förtält!

Bjuder på några bilder:





5 kommentarer:

  1. Ja vilket äventyr! Är det inte det ena så är det det andra! Tur att det ordnade sig :) Lycka till med resten av semestern!

    SvaraRadera
  2. Men shit!

    Hur rädd blev M (som jag förmodar satt bak)??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han satt precis intill, men blev inte alls så rädd faktiskt... Det kanske var chocken? Han sitter nu på den andra sidan, ifall tejpen inte skulle hålla.

      Radera
  3. Ni borde använt silvertejp. Då hade ni inte behövt vara oroliga för att det inte ska hålla. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, men vi hade tyvärr ingen. Är dock glad att vi hade tejp öht...

      Radera