fredag 20 juli 2012

Semestertävling

Så har man klarat av sin första cykeltävling! Trots att jag ville kräkas 2 min före start, så lyckades jag ta mig iväg och prestera precis så som jag vet att jag är kapabel till.

Jag och Bästa vännen hamnade i en klunga med 8-10 personer. Vi två turades om att dra större delen av tiden. Vid ett par tillfällen försökte några "gubbar" spurta ifrån oss, men det lyckades de inte med! Istället lyckades vi faktiskt köra ikapp några stycken och utöka vår klunga. Vi hade också ett par mountainbikecyklister som hängde på oss som var vänliga nog att tacka för draghjälpen efteråt.

Vi lyckades snitta 31,4 km/h på de 5,6 mil som vi cyklade. Det är inte SÅ långt ifrån målet (som var 32 km/h), speciellt inte med tanke på att de första 5 km bakom följebilen gick jättelångsamt. Hur som helst är JAG nöjd iaf!

Det tråkigaste med dagens tävling var dock att Sambon tyvärr inte var i tävlingsform... Självklart hade det varit mycket roligare om han också hade fått vara med. Nu hade jag istället turen att ha en privat hejaklack (Sambon och Sonen) som åkte bil runt banan och stod och hejade på mig med jämna mellanrum <3

Kram, kram

2 kommentarer: