söndag 1 juli 2012

Meningslös(?) målning


Detta är vad jag har roat mig med i fem timmar idag. Visst ser ni vad fint jag har målat!? (det är de lodräta brädorna som är målade ifall ni inte skulle se det...)



Nu är det ju (som tur är) inte bara den här delen av vår nybyggda carport som jag har GRUNDmålat under dagen. Eftersom allting sedan ska målas två varv till är det ju tur att jag snart får byta till en "riktig" färg så att det syns att man har målat också. Först måste jag bara upp på en stege och grundmåla allt som man inte når när man står på en liten pall.

Efter middagen (som stod färdiglagad på spisen när jag hade målat slut på all färg) gav jag mig ut på en kortare löpartur med lite fartlek mellan lyktstolparna. Det var lagom jobbigt och skönt att få röra på sig efter en relativt stillastående dag. I morgon väntar penseln igen!


Kram, kram



1 kommentar: