fredag 3 maj 2013

Trångt i spat

I brist på fungerande löparben är det tur att det finns alternativa träningsformer. Dagens träning var av det våta slaget - och då menar jag inte svettigt. När skolan var slut för dagen tog jag med mig Sonen och en av hans kompisar till Simhallen. När man går i ettan är skoldagen som tur är inte så lång, så vi var ombytta och i bassängen före klockan ett (och då har vi ändå 3 mil att köra...).

Två förväntansfulla 7-åringar

Vid tidigare besök på Simhallen har jag ju oftast haft turen att få simma på en helt egen bana. Idag hade jag inte alls samma tur. De stora bassängerna kryllade av skolelever i alla åldrar, från mellanstadieålder till gymnasieålder. De mindre bassängerna (där barnen höll till stora delar av tiden) var däremot helt övergivna.

Under mina 40 minuters simning trängdes jag på två banor tillsammans med ett flertal andra motionärer som var av varierande ålder och storlek. Jag måste säga att simning är betydligt roligare när den kan bedrivas i ett eget valt tempo och utan att behöva ta hänsyn till snabbare/långsammare simmare runt omkring.

Vid närmare eftertanke är det kanske bra att jag får träna på lite trängsel, jag lär väl knappast få en egen fil när det är dags för Vansbro Halvsim...

Sonen har gjort stora framsteg i sin simning, trots att han inte badat på flera månader (han har dock duschat ett par gånger i veckan). Det är så roligt att se att han klarar av att ta sig längre och längre sträckor utan att sjunka som en sten. Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas under sommarens simskola.

I morgon är det dags för den lokala löpartävlingen (där jag ska tävla i konsten att sälja flest korvar). Sonen får representera familjen och är anmäld till 1,5 km rundan. Vi får väl se om det finns någon energi kvar i den lilla kroppen efter dagens 3 timmar i bassängen.


Kram, kram


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar