söndag 5 maj 2013

Oväntat sällskap och rengöring

Gårdagen bjöd på väldigt mycket löpning, men tyvärr inte för mig. Jag stod (i solen) och sålde korv för brinnande livet. När Sonen skulle springa sin runda i tävlingen fick jag dock röra på mig i cirka 10 minuter. Som befarat var 1,5 km lite väl långt för min 7-åring, men han tog sig runt (efter en hel del uppmuntran från mamman, pappan, mormorn, morfarn, farmorn och farfarn). Han var själv inte riktigt nöjd med sin prestation, men vi gjorde vad vi kunde för att få honom att förstå att han verkligen hade kämpat på bra.

Den här dagen bjöd däremot på ett lite längre träningspass. Sambon hade blivit tilldelad förmiddagspasset och jag eftermiddagspasset. Jag hade bestämt mig för att köra en runda som är 4,5 mil lång med lagom många och långa backar. Jag hann knappt börja förrän jag upptäckte att jag fått sällskap av två andra cyklister. Sällskapet kom från Staden och skulle samma väg som jag, så jag fick sällskap i ca 2,5 mil vilket var riktigt trevligt.

När jag kom hem var det hög tid att ge cykeln säsongens första tvätt, den har hunnit bli riktigt skitig. Att tvätta cykel i kvällssol är inte helt fel!

Apropå cykeltvätt så har jag två funderingar...
1. Hur bar man sig åt för att få cyklar rena innan det fanns våtservetter (alltså sådana som man använder när man tvättar rumpan på bäbisar)?
2. Hur nyttigt kan det egentligen vara att använda dessa våtservetter på små bäbisars känsliga rumpor, de tar ju bort vilken smuts som helst (olja, asfaltsprickar o.dyl.)!?

Före...

...och efter.

Smyger in en bild på Sirap som nu har hunnit bli 2 veckor och öppnat ögonen!

Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar