onsdag 22 maj 2013

Cykling, cykling, cykling

Det har varit väldigt tyst och lugnt här på bloggen de senaste dagarna, det beror inte på att jag suttit i soffan och rullat tummarna utan på att vårt internet har varit ur funktion i 6 dagar... Nu verkar det dock som att problemet är löst, för det går äntligen att komma ut på nätet igen.

För femte helgen i rad var jag och Svägerskan ut på en cykelrunda i helgen. Vi jobbade på riktigt bra och tyckte att vi hade varit duktiga när vi kom hem och hade snittat 29,5 km/h på vår ganska kuperade 45 km runda (att Sambon och Svågern samma dag hade snittat 36 km/h på sin runda som var nästan 3 gånger så lång låtsades jag inte om).

Två dagar senare (igår kväll) cyklade jag samma runda tillsammans med 4 herrar från cykelklubben. Snittfarten på denna runda blev 32 km/h, vilket är en ganska stor skillnad från helgens snittfart. Jag kan inte påstå att jag på något sätt bidrog till den ökade farten, däremot hade det säkerligen kunnat gå ännu fortare för herrarna om de inte hade varit tvungna att dra runt på mig. Hur som helst är jag nöjd över att ha fått ett lite snabbare pass i benen, jag kan absolut inte ta ut mig på samma sätt om jag cyklar ensam.

Nu blir det inte någon träning för mig tillsammans med cykelklubben de närmaste 2 veckorna. Nästa tisdag är det dags för Blodomloppet (där jag förhoppningsvis ska kunna springa 5 km) och tisdagen efter det har jag möte med jobbet. Jag hoppas att jag kan klämma in lite cykling övriga dagar istället.

Det är inte länge kvar till HalvVättern nu. Om tre helger är det dags. Jag har börjat försöka få in 3 cykelpass i veckan istället för 2, men det är inte så lätt att få till det alla gånger. Löpningen är lättare, för den tar inte så lång tid. Att lämna Sonen ensam hemma för att springa några km är helt ok, men vi vill inte gärna lämna honom den tid det tar att cykla några mil. Jag och Sambon försöker helt enkelt att pussla ihop våra träningar, jobb, sonens träning, trädgårdsarbete och annat smått och gott i vardagen på bästa sätt. Som tur är har vi många fina barnvakter omkring oss också - hur skulle vi klara oss utan dem!?


Kram, kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar