lördag 11 maj 2013

Kakor till Katten

Sambon satte igång med ett energikakebak vid middagstid idag, vilket ledde till att även jag hamnade i ett sådant. Det är inte så att Sambon är snål och inte delar med sig av sina energikakor utan det är helt enkelt så att hans sort inte duger åt mig. Jag tycker att de är alldeles för sliskiga och dessutom får jag halsbränna av dem.

Efter att ha intagit en delikat middag i form av Sambons fantastiska hembakta pizza (med oxfilé, hemkokt tomatsås och bearnaisesås) började jag hacka och blanda för allt jag var värd. I mina, lagom söta, energikakor har man bl.a. hackade nötter i olika former, hackad mörk choklad och hackade torkade aprikoser.



För att göra kakorna extra nyttiga på alla sätt och vis försökte jag att göra dem med så många ekologiska ingredienser som jag bara kunde. Att göra dem ekologiska till 100% visade sig vara en omöjlighet när man skulle handla i den lokala affären. Ekologiskt margarin och ekologiska mandlar fanns tyvärr inte att uppbringa. Det fick gå iaf... Nu hoppas jag bara att kroppen orkar extra bra när den får tillgång till dessa egenhändigt gjorda delikata energikakor.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar