tisdag 14 maj 2013

En blöt tillställning

Tisdag idag och återigen dags för gemensam cykelträning med cykelklubben. Vädret var väl inte det bästa, 7 grader och spöregn. Vi var ändå 8 tappra som inte var rädda för att blöta ner oss.

Det blev en dryg timme i regnet där man fick ta ut sig efter egen förmåga. Mina ben fick arbeta hårt och blev trötta, så jag är nöjd iaf. De sköter sig bara snyggt, Sambon och Svågern, som håller i träningarna.

Trots en hel del vind och kallt regn så frös jag förvånansvärt lite under tiden jag cyklade. Det som blev riktigt kallt var händer och fötter. När jag kom hem blev jag däremot jättekall. Kläderna kastades snabbt in i tvättmaskinen och sedan hoppade jag direkt in i den varma duschen. Jag var så kall att jag inte ens hade tid att prata ordentligt med min fantastiska svärmor, som är vänlig nog att ta hand om våra barn så att jag och Sambon kan träna samtidigt.

Nästa tisdag önskar jag mig lite bättre väder.


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Mot slutet av träningen var det till och med så kallt som 5 grader. Ca 20 grader kallare än när det är optimalt - och då utan regn.

    SvaraRadera
  2. Det är inte speciellt ansträngande med barnen! Men tack ia alla fall :)

    SvaraRadera