söndag 12 maj 2013

Blodvite

Jag och Svägerskan gav oss iväg på en härlig 5-mila runda i solskenet vid lunchtid idag. Det blev årets första cykeltur utan överdragsbyxor. Det var dock inte så varmt att jag kunde lämna armarna och benen hemma (alltså de avtagbara...).

Det var faktiskt under påklädningen som jag lyckades bli skadad. När jag skulle dra på mig den ena ärmen sög den lilla gummikanten (som är till för att ärmarna inte ska hasa ner) fast i skinnet när jag skulle dra upp den över mina enorma biceps. Helt plötsligt tappade jag greppet om tyget vilket ledde till att jag gav mig själv en käftsmäll. Det blev blodvite och en liten fläskläpp. Årets första cykelrelaterade skada är nu alltså avklarad!

Eventuellt måste jag nu gå en påklädningskurs hos någon mer rutinerad cyklist...


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Du har ju en expert nära till hands :)

    SvaraRadera
  2. Det var i alla fall en mycket underhållande situation... Det är också bättre med denna typ av blodvite än efter en cykelvurpa.

    SvaraRadera