onsdag 29 maj 2013

Snabb som en gasell

Igår var det dags för årets första löpartävling; Blodomloppet. Eftersom mitt knä gjort att jag ännu inte lyckats komma upp i några längre sträckor fick det för ovanlighetens skull bli 5 km för mig.

Vädret kunde väl inte ha varit bättre, även om det egentligen kanske var i varmaste laget ur löpsynpunkt. För den efterföljande picnicen var det däremot perfekt!

Själva löpningen kunde inte ha gått mycket bättre för mig med tanke på hur lite jag egentligen har kunnat springa den här säsongen. Jag gick i mål på 23.02 och hade inga som helst känningar i knät varken under tiden jag sprang eller efteråt. Tiden gjorde att jag placerade mig på plats 31 av 2046 (av damerna), vilket jag känner mig helt nöjd med! Nu var det ju inte så att jag på något sätt jagade placeringar, men när man i efterhand tittar på resultatet så är det ju alltid roligt att se att det har gått bra.

Nu blir det vila i ett par dagar för mig innan jag gör de sista förberedelserna inför HalvVättern som väntar om bara 10 dagar. Oj, oj, oj, nu blir jag nervös....!


Kram, kram

3 kommentarer:

  1. SÅ duktig du är! Halvvättern kommer säkert att gå jättebra :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra tid.Bra jobbat

    SvaraRadera
  3. Du är riktigt snabb, och otroligt bra på att ta ut dig ordentligt.

    SvaraRadera