fredag 12 april 2013

Tillbaka i bassängen

Av olika anledningar har jag inte tagit mig iväg till Staden för att simma en enda gång det här året. Jag simmade ju lite när jag var på Gran Canaria i januari, men det räknas knappt (eftersom jag bara simmade runt, runt i en ring och höll undan för badande semesterfirare).

Idag blev det dock äntligen en tur till Simhallen. Jag passade på att åka dit efter att jag hade varit en sväng till habiliteringen med Gumman.

Då det var så länge sedan jag simmade sist, så var jag (löjligt) jättenervös. Jag visste inte om jag helt skulle ha glömt bort hur man crawlade. Jag kände nästan lite ångest där jag stod i duschen och hade egentligen inte alls någon större lust att hoppa i bassängen.

När jag väl kom i vattnet så gick det hur bra som helst att simma. Visst hade jag lite sämre "flås" än vad jag hade sist jag simmade, men att crawla kändes helt ok. Jag fick inga kallsupar och inte heller någon större syrebrist, så jag känner mig helt nöjd. Sen måste jag ju erkänna att jag faktiskt inte crawlade så många längder, jag återgick till var 5:e längd som jag gjorde i början när jag simmade. Jag får väl öka på detta framöver om jag lyckas ta mig iväg till Simhallen lite oftare.

När jag liks var i Staden passade jag på att lämna in min cykel på en "införsäsongenservice", så nu är det slutsuttet på trainern för den här säsongen. Jag hoppas verkligen att det ska gå att börja cykla utomhus till veckan!


Kram, kram

1 kommentar:

  1. En riktigt bra dag. Självklart är du bra på simma. Din cykel fixad och förhoppningsvis cykling till veckan. Och, nya skor.

    SvaraRadera