tisdag 2 april 2013

Fullt upp, men ändå avkopplande

Påskhelgen är till ända för denna gång. För min del har den varit ganska lugn och skön. Den har innehållit allt från en helt barnfri kväll till att få ett extra barn i två dygn. Däremellan har det varit hamburgergrillning i låtsasfjällen, skoteråkning, intervaller på trainern, pimpling på en solig sjö, löpning, storstädning och släktmiddag (bland annat...).

Den här dagen, som är den första lediga vardagen på påsklovet, började jag med att vikariera som personlig assistent. Det är tydlingen sådant man får räkna med när man har ett barn med assistansbehov. Får assistansbolaget inte tag på någon vikarie när ordinarie personal är sjuk blir man så illa tvungen att ta på sig arbetet som förälder. Vilken tur att den här föräldern råkade ha påsklov - hur hade det annars gått? Det är ju inte direkt så att vi kan gå till jobbet och lämna Gumman ensam hemma en hel dag, trots att hon är 12 år fyllda...

Jag och barnen hade iaf en mysig förmiddag med en härlig promenad i solen och chokladbollsbak, men träningen som jag tänkt "göra bort" på förmiddagen fick flyttas till eftermiddagen istället. Det visade sig bli en riktigt trevlig stund på trainern, för jag fick sällskap av proffsen. På tv sändes nämligen dagens etapp av Baskien runt. Det är ett nöje att se på cykel på tv så länge Roberto Vacchi är kommentator!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar