tisdag 16 april 2013

Stormvindar

Eftermiddagens cykeltur blev en blåsig historia. När jag lämnade hemmet var det 9 plusgrader och strålande sol. När jag hade cyklat i 1,5 mil stannade jag och tog den här bilden:

Notera vimpeln - jag cyklade i rak motvind första halvan av dagens tur
(men i skön medvind den andra halvan)

Solen försvann ganska snabbt och vinden tilltog. Vid ett tillfälle var det en sådan motvind att jag bara lyckades komma upp i 24 km/h i en utförsbacke, trots att jag tog i för allt jag var värd. När jag senare hade vänt noterade jag att jag i samma backe (som nu var uppför) hade samma fart som jag hade haft på väg ner. Sjukt. När vinden var som värst kändes det verkligen som att jag stod helt stilla. Detta ledde till att jag helt enkelt skrek åt den att den fick ta och ge sig, vilket hjälpte föga...

Trots dagens väderomslag och kraftiga vind var det skönt att få komma ut på en cykeltur. Jag är så glad att jag slipper sitta inne i garaget och trampa.


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Det blir bra träning i motvind och det mentala tränas. Med andra ord var detta bra! Däremot uppskattar jag mer vädret här på Mallorca med kanske 15 grader varmare väder, och sol

    SvaraRadera