fredag 19 april 2013

Bortskämd

Den här fredagen började med ett dopp i bassängen. 08.15 lämnade jag Sonen på skolan och 09.00 var jag ombytt och klar och redo för en simtur. Det är verkligen inte någon trängsel på Simhallen den här tiden på morgonen. En skolklass hade 2 banor till sitt förfogande medan resterande 6 banor var lediga att använda bäst man ville. Det är verkligen skönt att kunna ha en egen bana att simma på där man inte behöver ta hänsyn till någon annans fart utan kan simma på i den takt man själv vill. Eftersom jag oftast har simmat fredagförmiddagar har jag blivit van vid att få ha en bana för mig själv. Jag törs nog inte simma någon annan dag/tid, för då är det inte säkert att jag har lika tur.

Dagens middag blev av det lyxigare slaget, på alla tänkbara sätt. Mammsingen ville att vi skulle komma dit på middag, men eftersom Sonen skulle på kalas och Gumman är hemma var jag tyvärr tvungen att tacka nej. Då blev jag och Gumman istället bjudna på middag hemma hos oss. Mammsingen kom helt enkelt till vårt hus och lagade maten, och inte vilken mat som helst. Det blev planka - mums!

Fantastisk god fredagsmiddag tillagad av bästaste mamman!

Kram, kram

3 kommentarer: