söndag 14 april 2013

Perfekt premiär!

Denna soliga vårdag spenderade jag förmiddagen i en gympasal. Sonen hade avslutning på sin innebandyträning och barnen skulle spela match mot föräldrarna. Då Sambon befinner sig på cykelresa på Mallorca fanns det bara en förälder från vår familj som kunde delta - jag.

Vid frukosten fick jag verkligen veta vad Sonen hade för tankar om mina innebandykunskaper. Han sa nämligen: "Mamma, du får göra ditt bästa. Du kommer ändå vara dålig." Dessutom var det första han sa till sin kompis "Min mamma suger på innebandy". Till saken hör att Sonen aldrig har sett mig spela innebandy... Hur som helst blev det annat ljud i skällan när jag gjorde föräldralagets första mål. Då sa han (förvånat): " Du är ju ganska bra mamma!".

Då vi bara var fyra föräldrar som kunde delta i matchen blev det väl mer eller mindre konstant spel i 2x15 min. Det blev ju jättejobbigt!

När matchen var slut åkte vi hem och åt lunch och sedan var det ÄNTLIGEN dags för dagens riktiga - och viktiga - träningspass. Årets cykelpremiär utomhus! 9 plusgrader, sol och mycket lite vind - det kunde inte ha varit bättre!

Trots höga snödrivor var det perfekta förhållanden för utomhuscykling idag.

På min 3-mila runda träffade jag på två trevliga cyklister från min cykelklubb, som jag sällskapade med en liten stund. Den ena är en alldeles färsk landsvägscyklist, det var hennes premiärtur. Det är så roligt att vi blir fler och fler cyklister, och extra roligt är det förstås när det blir fler tjejer!


Kram, kram 

1 kommentar:

  1. Vad skoj med föräldramatch och framför allt att du fått ta fram cykeln idag!!

    SvaraRadera