onsdag 10 april 2013

Äntligen på löpen!

Onsdagar är den dag på veckan då jag slutar jobbet riktigt tidigt. Sonen lämnade jag idag av hos en kompis på väg hem från skolan, så helt plötsligt hade jag två hela timmar att spendera hur jag ville. Då solen lyste och de större vägarna nu har tinat fram igen var det som upplagt för löpning.

Det blev totalt 5 km löpning, men själva turen var 1,5 km längre än så. Jag törs ännu inte riktigt springa hela tiden utan inslag av gång (med tanke på knäna), men det känns som att det är nära nu. Ett pass till med löpning varvat med gång och sedan tror jag att jag törs springa åtminston 5 km i sträck, vi får väl se...

Efter middagen blev det en liten (med betoning på liten) löprunda med sonen, som har velat springa i flera dagar nu. Vi har bara väntat på att asfalten ska tina fram igen. Ett varv runt kvarteret blev det idag och det är nog så jobbigt när man har små korta 7-års ben.

Det känns så lyxigt att ha hunnit jobba, springa och duscha innan klockan är sju. Ute är det ljust och jag har hela kvällen "ledig".


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar