måndag 8 april 2013

Inte på löpen idag heller

Då jag har varit bortrest med min bästaste Storasyster över helgen och det sedan blev full vinter igen under gårdagen har jag ännu inte hunnit inviga mina nya löparskor. De står på mitt vardagsrumsbord och skriker åt mig att de vill ut! Om solen skiner och snön smälter i samma takt som den gjort idag under morgondagen kanske jag kan bege mig ut på en liten löpartur i morgon utan att riskera liv och lem. Hoppas, hoppas...

Gårdagens löpartur fick istället bli intervaller på trainern, vilket var jobbigt som sig bör. Dagens löpartur fick också bli ett pass på trainern, dock inte intervaller (någon måtta får det väl ändå vara!).

Jag har otroligt svårt att få till långa träningspass där jag sitter i garaget, därav överrepresentationen av intervallpass. Varje gång jag har tänkt cykla ett lite längre pass slutar det med att jag ger upp efter 40-50 minuter (och då har jag ändå fortsatt dubbelt så länge som jag egentligen hade velat), det är ju tråkigt.

Idag lyckades jag stanna kvar på trainern i 60 minuter, och detta enbart pga att jag delade upp passet i 10-minuters "intervaller" där jag trampade på med lite olika motstånd. Jag var kräkless efter halva tiden men gav inte upp iaf. Nu är jag lite skönt trött i benen.


Kram, kram

1 kommentar: