torsdag 4 oktober 2012

Styrketräning

Igår hade jag födelsedag och blev kungligt firad som om jag fyllde jämt. Förutom att jag hade så många gäster att jag nästan inte hann prata med alla så hade jag turen att få många fina presenter, varav flera var träningsinspirerade.

Bästa vännen hade exempelvis satt ihop ett styrketräningsprogram som jag fick tillsammans med ett träningsgummiband. Övningarna som hon valt ut var speciellt valda för att passa inför kommande längdåkningssäsong.

Efter kvällens stavgångspromenad blev jag sugen på att prova mitt nya träningsprogram. Det tog mig ungefär en halvtimme att utföra och morgondagens eventuella träningsvärk får visa om jag har lyckats väcka upp några trötta gamla muskler.

Mina känsliga handleder (som jag är ganska säker på att jag har ärvt av min mor) är inte alltför förtjusta i mina stavgångspromenader. Idag hade jag ont redan innan min promenad och innan jag var hemma igen hade smärtan tilltagit. Nu sitter jag här med mina värkande handleder och önskar nästan att jag hade lämnat stavarna hemma. Kanske nästa gång...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar