söndag 21 oktober 2012

Långpass

Den här dagen bjöd på lika fint höstväder som gårdagen. Jag bestämde mig för att ge mig ut på ett lite längre löppass och hittade en perfekt runda på funbeat som jag själv inte skulle ha kommit på att springa.

Jag ville springa i lugnt tempo för att få njuta av solen under så lång tid som möjligt. Det är alltid roligt att springa i nya miljöer, och idag fick jag verkligen lite av allt. Jag sprang vid älven, förbi ett flertal hästgårdar, efter en större bilväg, efter en mindre grusväg, över ett vattenkraftverk och förbi en rallycrossbana. 

Det blev totalt 12 km, vilket faktiskt är det längsta jag sprungit den här säsongen. Det var mindre jobbigt än vad jag trodde att det skulle vara, men de sista 2 km kändes benen ganska trötta. Kanske beror det delvis på att de sprang i backar under gårdagen...


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar