måndag 1 oktober 2012

Bonuscykling

Den här kvällen var egentligen vikt till löpning. Först skulle jag ta Sonen till innebandyträning och sedan skulle jag få knyta på mig löparskorna och bege mig ut en sväng. Det blev ändrade planer...

När jag och sonen cyklade hem från jobbet/skolan noterade jag vilken härlig luft det var ute. Perfekta förhållanden för en cykeltur, tänkte jag - och då menar jag inte som transportsträcka tillsammans med en 6-åring.

Jag ringde och gullade med Sambon för att höra om han kunde komma hem tidigare från jobbet för att följa med till innebandyträningen istället för mig. Detta för att jag skulle hinna cykla innan mörkret kom och gjorde cykling efter landsvägar livsfarlig. Snäll som han är stressade Sambon hem från jobbet och tog Sonen till träningen.Vilken lycka!

Efter att killarna gett sig iväg och jag kommit i hela cykelmunderingen visade det sig att det hade börjat regna. Värmen i luften var dock kvar, så jag valde att ignorera regnet och istället bara njuta av årets (kanske) sista cykeltur. Det blev bara en dryg timmes cykling, för mer tid än så hade jag inte innan mörkret började falla. Trots att jag blev ganska blöt och smutsig så var det ändå riktigt härligt att få cykla - det är verkligen något jag kommer att sakna i vinter!


Kram, kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar