fredag 12 oktober 2012

Badfredag

När skoldagen var slut för alla våra pojkar plockade jag och Bästa vännen upp dem och begav oss mot Staden för att besöka simhallen. Väl framme insåg vi att vi nu har ganska stora barn, av 4 pojkar var det bara en som följde med oss in på damernas. För mig, som var utan pojke, blev det ett ovanligt lugnt ombyte och dusch. Vi konstaterade att om ytterligare 2 år kommer vi vara helt ensamma inne på damernas (förutom alla andra "damer" och deras barn) - även om vi har barnen med oss.

Pojkarna fick först leka av sig lite och sedan parkerade vi dem i den grundaste bassängen där de fick ta hand om varandra medan vi simmade. Det är nu ganska många veckor sedan jag var och simmade, och det kändes. Jag var lite orolig att jag helt skulle ha glömt bort hur man crawlade, men som tur var kom jag ihåg både andning, arm- och bentag. Däremot var det extremt mycket jobbigare än senast.

Totalt blev det 800 m bröstsim och 200 m crawl. När jag var klar var armar och ben som spagetti och all energi var slut. Den medhavda matsäcken slukades genast.

Sonen imponerade på sin mamma och hoppade utan att tveka i från kanten i 3,5 m bassängen. Inte nog med detta, när han såg de större killarna hoppa från trampolinen ville han inte vara sämre. Det blev säkerligen 20-30 hopp för den lille. Modigt!


Kram, kram

1 kommentar: