tisdag 23 oktober 2012

Intervalltisdag - igen!

Är skönt trött i benen efter kvällens gemensamma löparträning. Ikväll sprang vi 3 minutersintervaller med 1,5 minuts vila emellan. Jag fick "order" om att springa åtta intervaller, vilket jag också gjorde (som vanligt gör jag som jag blir tillsagd - när det gäller träning). Vi skulle försöka springa alla intervaller lika snabbt, vilket jag lyckades mycket bra med. Jag sprang tillsammans med min löparkompis från Tjejmilen. Det är alltid skönt med lite moraliskt stöd under sådana här tillställningar!

Jag hade planerat att ta ett styrketräningspass när jag kom hem, men det struntade jag i eftersom benen kändes alldeles för trötta. Med uppvärmning och nedjogg blev det ändå en hel mils löpning, så det fick räcka för ikväll. Musklerna kan få sig en omgång i morgon kväll istället.


Kram, kram

1 kommentar: