fredag 6 april 2012

Solen lyser, himlen är blå

Solen lyser, himlen är blå,
vad det är skönt att leva då.
Högt i topp går allas humör,
och det är det som susen gör!

Känner ni igen sången? Om inte kan ni be mig sjunga den (men jag kan inte lova att det blir skönsång).

Hur som helst så är det den sången som snurrar i mitt huvud just nu. Jag har just kommit hem efter en riktigt härlig gång/löpartur. Idag begav jag mig ut på min vanliga 8 km runda, det fick bära eller brista. Det visade sig bära! Jag ökade på min löpning sen i förrgår, så det blev 0,5 km gång följt av 1,5 km löpning som jag upprepade fyra gånger. Det gick jättebra och trots att jag verkligen tänkte på att ta det lugnt och inte ta i så mycket när jag sprang så hade jag ändå en snittfart på precis över 6 min/km på mina 8 kilometrar. Om det fortsätter att gå lika bra framöver kanske jag inte behöver oroa mig så mycket över kvartsmaran som det är tänkt att jag ska springa den 5 maj.


Glad påsk!

1 kommentar:

  1. Ojojoj så imponerad jag blir! Aldrig gick det så där bra för mig när jag höll på att springa! Så duktig du är!

    SvaraRadera