fredag 13 april 2012

Premiär

Fredag den 13:e har hittils varit en riktigt bra dag! På förmiddagen gick Sonen till en kompis, så jag passade på att springa mina 8 km i strålande förmiddagssol. Det gick riktigt bra om än formen fortfarande skulle kunna vara bättre. Det bästa var att det fungerade att springa så pass långt utan att jag kände av knät överhuvud taget.

Efter lunchen tog jag och Sonen var sin cykel och trampade ner till centrum för att köpa cykelslangar till min "cyklatilljobbetcykel" som fått punktering två gånger på två veckor... När vi kom ut från affären fick vi syn på två snabba cyklister som susade förbi, det var Bästa vännen och hennes man som var ute på en provtur med hennes nya racer (som Sambon var och skruvade ihop till henne igår). Jag blev om möjligt ännu mer sugen på att lufta min pärla, så när jag kom hem åkte cykelskorna på och pärlan blev utsläppt från garaget. Jag höll mig inne på mitt bostadsområde och cyklade fram och tillbaka framför några grannars hus där det inte var alltför mycket sand på vägen. Jag tränade på att sätta fast och ta loss skorna 1000 gånger (kanske inte riktigt...), bromsade och växlade upp och ner, upp och ner. Tro mig eller ej, men jag gjorde inte en enda SPD-vurpa!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar