torsdag 26 april 2012

Snabb men trött

Efter söndagens och måndagens cykelpass har jag känt mig lite mör i kroppen, främst i lår och knän... Igår kväll fick jag dock lust att ge mig ut på en liten löprunda - och liten blev den. Jag sprang bara 3 km, men jag sprang i ett relvativt högt tempo. Ett så pass högt tempo att jag tog ut mig så att jag hade hosta i ett par timmar efteråt. Om jag ska vara helt ärlig så mådde jag faktiskt lite illa också (vilket inte hör till vanligheten när det gäller mig). Det känns i alla fall bra att veta att jag faktiskt klarar av att springa lite snabbare. Så fort knät börjar kännas lite mer stabilt ska jag börja springa intervaller för att förhoppningsvis bli ännu lite snabbare.

Om gårdagens träningspass var väldigt kort, så blev det ett lite längre idag. Trots det blöta, regniga vädret som kvällen bjöd på, så for jag ut på en cykeltur. Det var riktigt skönt och uppfriskande och förvånande nog inte alls kallt trots att det bara var 4 grader och regn. Idag fick jag cykla med mina nylästade cykelskor för första gången och det var jätteskönt. Jag kände ingen smärta alls i min onda fot som tidigare lyst illröd efter varje gång jag cyklat. Det verkar ju lovande!

I morgon åker jag och Sambon till huvudstaden över helgen, så nu blir det träningsuppehåll i tre dagar.


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar