söndag 22 april 2012

Hem till mamma

Ännu en gång har jag "utnyttjat" svärföräldrarna som barnvakt för att kunna cykla tillsammans med Sambon. Som tur är verkar de inte tycka att det är alltför betungande vilket jag är väldigt glad och tacksam över.

Sambon var på svensexa hela gårdagen, så han var i lagom form för att vara ute och valla mig efter vägarna. Dagens färd blev hem till mamma som bor dryga två mil hemifrån mig. Väl där blev vi bjudna på kaffe och energimuffins som mamma passande nog hade bakat (det slank nog ner en smörgås eller två också). Sambon fortsatte sedan på en lite längre tur i högre tempo medan jag slappade och tog det lungt hemma hos mamsen. Hemvägen fick jag klara av ensam, men det gick riktigt bra - även om benen kändes ganska trötta på slutet...

Idag har jag vågat mig på, och lyckats med, att dricka samtidigt som jag cyklade. De tidigare gångerna jag varit ute har jag varit tvungen att stanna när jag behövt dricka. Det underlättar ju faktiskt ganska mycket att kunna dricka i farten, så jag är ganska nöjd att jag äntligen vågade prova. Apropå rädsla så är jag fortfarande väldigt rädd när jag cyklar, men förhoppningsvis går det över när man fått lite mer cykelvana.


Kram, kram

2 kommentarer:

  1. Vi känner oss verkligen inte utnyttjade! Det är alltid lika roligt att ha honom här!!

    SvaraRadera