söndag 15 april 2012

Händelserik helg!

Helgen har varit händelserik för min egen del. Gårdagen bjöd på möhippa för en av mina svägerskor. Bland många andra trevliga aktiviteter fick vi alla prova på den inte så kända (för mig i alla fall) kampsporten Kendo. Det var verkligen en upplevelse - och en mycket trevlig sådan! Det är inte varje dag man får slå sin svägerska i huvudet det hårdaste man kan med en bambupinne...

Dagen efter kvällen före (alltså idag) bjöd på riktigt vackert väder, så trots min sömnbrist och min höga vilopuls tog jag och Bästa vännen våra nyinköpta cyklar på en premiärtur. Jag vet inte om vi är galnare än andra, men vår första tur på landsvägscykel blev en nätt liten runda på 31 km. Det var riktigt roligt, och vi hade båda två ett stort leende på läpparna hela vägen. Att jag sen var mer eller mindre livrädd hela tiden är kanske en annan historia. Jag tänker att jag kanske kommer att vänja mig.

En liten hemlighet: jag lyckades ännu en gång med konststycket att göra en SPD-vurpa - i stillastående. Denna gång landade jag dock inte över Sambon (kanske eftersom han befann sig 15 km bort), men väl i en hög med gegga. Inga skador i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Tur att det inte uppstod några skador.

    Spd-vurpor sker alltid stillastående. Ett tips är att klicka loss foten innan man stannar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jag ska försöka komma ihåg det nästa gång, men eftersom mitt andranamn är "Guldfisken" kan det nog bli svårt ;-)

      Radera