måndag 23 april 2012

Gofika

Gemensamma dagar för cykling med Bästa vännen är inbokade flera veckor framöver - detta för att vi överhuvud taget ska få till det i våra upptagna liv med barn, jobb och älsklingar som också vill träna. Denna måndag var den första av dessa inplanerade dagar.

Efter gårdagens tur och retur hem till mamma var inte mina lår i toppform. Redan i den första backen kändes det som att de ville hem och lägga sig i soffan. Som tur var ville hjärnan något annat, så det blev en härlig cykeltur i alla fall. Bästa vännen, som hade vilat från cyklingen sen i fredags, verkade ha lite piggare ben. Flera gånger fick hon vänta in mig när jag inte riktigt orkade hänga på i uppförsbackarna.

När jag och mina trötta ben kom hem hade Världens Bästa Sambo bakat en blåbärspaj och kokat kaffe, så efter duschen fick jag slänga mig i soffan och fika gofika och se på bra teve. Underbart!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar