torsdag 19 april 2012

Sambocykling

Idag efter middagen var Svärmor vänlig nog att vara barnvakt så att jag och Sambon hade möjlighet att fara ut och cykla tillsammans. Denna gemensamma cykelrunda var helt på mitt initiativ. Som träning sett var den inte mycket att hänga i julgranen för Sambon. För att vara helt säker på att kunna hålla mitt långsamma tempo var han först ute på en egen "liten" träningsrunda. Denna runda mätte tydligen cirka 90 km.... Ja, vad ska man säga!?

Vår gemensamma runda visade sig vara exakt lika lång som den som jag och Bästa vännen var på häromdagen, men vi cyklade en helt annan väg. Cyklingen med Sambon var dock lite hårdare o gick lite snabbare, trots att det faktiskt var jag som fick bestämma tempo hela vägen. Kanske berodde detta något högre tempo delvis på att jag denna gång inte hade laddat upp genom att vara uppe halva natten, dricka alkoholhaltiga drycker och hoppa runt i högklackade skor i flera timmar? Eller också berodde det helt enkelt på att jag försökte imponera på en snygging på svart racer...


Kram, kram

1 kommentar: