lördag 11 augusti 2012

Ut i bärskogen!


Förmiddagen tillbringades i bärskogen tillsammans med Sonen, TSö och en blåbärsätande terrier. Det är verkligen gott om de goda blåa bären i år. Jag och Sonen lyckades få ihop 11 liter blåbär på bara 2 timmar. Sonen kämpade på bra där i skogen utan att klaga en enda gång på hela tiden. Om det fortsätter så här kommer jag att ha mycket god bärplockarhjälp under framtida höstar!



De två timmarna i skogen följdes ofrånkomligen av två timmars tråkigt rensande ute på mammsingens gård. Nu ligger de små bären iaf i små påsar i frysen - förutom de som blev till paj och hamnade i våra magar.

Efter plockningen och rensningen knöt jag på mig löparskorna och sprang ett varv runt byn där mammsingen och TSö bor. Jag hade turen att få sällskap av mammsingen som följde med mig på sin cykel. Riktigt trevligt med lite sällskap!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar