tisdag 14 augusti 2012

Aktiviteter i kvällssolen

Igår var det dags att återvända till arbetet efter sommarledigheten. Lagom till detta kom sommarvärmen som lyst med sin frånvaro under större delen av semestern. Kvällen spenderades därför på Badet tillsammans med Sonen och hans kompis som plaskade på i poolen medan jag satt på en bänk och läste cykeltidningar.

Den här kvällens aktiviteter var inte riktigt lika lugna. Eftersom det är tisdag var det återigen dags för den gemensamma cykelträningen. Ikväll blev vi 5 cyklister som begav oss ut på en 5-mila runda. Då jag var den enda tjejen i sällskapet kände jag mig lite stressad över att jag skulle sinka herrarna, men jag tror inte att jag skämde ut mig helt (även om jag säkerligen sänkte snitthastigheten en del). De behövde inte vänta på mig alltför länge efter de längre backarna, så jag kanske får följa med nästa gång också...

Även i kväll var solen framme och vi var inte de enda cyklister som passade på att ta en kvällstur. Vi mötte två större grupper med cyklister efter vägen. Det är roligt att se att det finns så många av oss!


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar