torsdag 16 augusti 2012

Ännu ett kvällsdopp

Det rådande vackra sommarvädret gjorde att jag efter dagens middag inte kunde låta bli att ta med mig Sonen till Badet. Det känns som att man verkligen måste ta vara på de här varma sköna sommardagarna som har lyst med sin frånvaro under sommarledigheten.

Sonen fick bada först vilket passade mig perfekt då jag behövde lite tid att smälta middagen. När det var min tur att simma lekte Sonen i lekparken som finns på Badet, men under de sista 250 m som jag simmade promenerade han fram och tillbaka på bassängkanten och pratade med mig. Jag har ingen aning om vad han sade eftersom jag bara hörde ungefär vart fjärde ord (det som sades när jag hade huvudet ovanför vattenytan), men det verkade inte bekymra honom alltför mycket.

När jag simmat klart hoppade Sonen i badkläderna igen och kom ner i vattnet så att vi fick bada tillsammans. Det är verkligen inte något som hör till vanligheten. Eftersom jag enligt sonen är en badtunna - som går att jämföra med den lite mer vanliga badkrukan - så har han oftast badat tillsammans med någon annan vuxen. Sonen är varken badtunna eller badkruka och vid det här laget är han en riktigt duktig liten simmare som klarar av att bada i vatten där han inte når botten (under uppsikt av en vuxen förstås!).


Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar